Monday, November 6, 2017

:: Harijadi Suami Saya ::

Bukan hari nie harijadi die..tapi last friday..hehe..

Berbulan kite duk pikir nak belikan hadiah ape untuk hasben kite..susahnye lahai nak pikir wehhhh..kenapa la payah nau nak carik hadiah untuk orang laki nie..urghhhhh!!!..tetibe one day masa dalam kete on the way nak ke ofis, kite tertengok tangan hasben kite..time tuh idea sampai..hurmmm, belikan jam je la..sooooo, jam it is..

Bile dah tau nak belikan jam, pening plak dah kepala nak belikan jam brand ape..hahahaha..sebab hasben kite nie kalau bab jam, die ade spec2 die..automatic la, crono la, ehh, bagai2 la..setelah ditolak, dibahagi, didarab dan ditambah, akhirnya kite tau dah nak belikan die jam brand ape..

Tuh yang khamis lepas gigih kite pegi KLCC masa lunch semata-mata nak belikan hadiah untuk hasben kite..aiii jalan kaki hokeyh..mulanye terpikir nak naik grab or uber..sekali mcm, xpe la, bagi bakar sikit lemak2..lagipun xde la jauh nau..berjalan kaki tuh ade la dalam 15minit..ke xsampai 15minit..itu kalau ikut speed jalan kite la..kite jenis yang jalan laju..aiii is xreti nak jalan slow2..

Few days before birthday hasben kite, kite ade wassap kawan ofis die..wassap untuk ajak bersekongkol..muahahahah..kite plan nak buat la surprise ke suami aiii tuh..sekali lift ofis die rosak la plak kan..terus dengan plan kite pun rosak sekali..terpaksa tukar ke plan b..

Nasib baik la kawan ofis hasben kite tuh sama2 hantar anak2 die dekat taska yang sama dengan qisya..so lebih memudahkan plan kite dengan tidak menyusahkan kawan hasben kite..khamis petang masa amek qisya, kite passed kat teacher qisya utk tumpang letak kat taska..then the next day ari jumaat, bile kawan hasben kite hantar anak2 die kat taska, die akan collect hadiah tuh dari teacher..

Kite mintak tolong kawan hasben kite utk letakkan hadiah tuh kat atas meja hasben kite..

Kawan hasben kite send gambar nie lepas die dah letak..hehehe..tapi kan, kite dah agak dah mesti ade kaum2 hasben kite akan amek gambau hadiah nie pastu send kat group wassap/telegram derang..sekali betulllll sebab petang nak balik tuh hasben kite cite..cis!!!..potong steam la korang..die dah tau before die patut tau..*sigh*..patut la masa hasben kite bukak hadiah nie, muka die macam xde perasaan..control2 gitu..

Mana kite tau muka hasben kite macam xde perasaan?..kawan hasben kite yang bersekongkol dengan kite ade send video...wakakakakaka..

Nie haaaa jamnye..simple je u'olls..;D

Alaaaaa sekali sekala ape salahnye kite belikan hadiah untuk suami mahal sikit..selalu hasben kite yang banyak kali “invest” duit belikan barang2/hadiah2 yang mahal untuk kite..sebab tuh la kite macam xberapa nak berkira sangat..ade duit lebih kan ape salahnye..poyo je ko sya..kang hujung bulan nak menyampai ke gaji, ko xcukup duit belanja, sudahnye ngendeng laki ko jugek..wakakakakakka..

Ehhh, xselalu okayh kite gitu..kadang2 tuh duit ade tapi saje je mintak duit belanja kat hasben kite..alasan xsempat nak withdraw duit..ngehngehngeh..duit sendiri sayang nak keluar, pastu duk la pow laki sendiri..kuang3..dah tuh, kate pun kite menumpang suami kan..so kene la pow suami..

Ayat yg sampai mati aku akan ingat..“kau kene ingat kau tuh menumpang iwan!”..

Tapi memang bile dah kawen, automatic kite semua yang bergelar isteri akan menumpang suami..abis tuh, xkan kite sebagai isteri yang kene bagi nafkah, sediakan makan pakai tempat tinggal utk suami..jeles lettew sebab kau xleh nak menumpang suami kau skang..sebab skang nie kau yang kene TANGGUNG HIDUP suami kau yang xkeje kan..hahahahhahhaahahahahahahahhaha..kesian kau tau, sebab dapat suami yang langsung2 x tergolong dalam spec2/syarat2 "calon suami" yang kau hajati dan ingini..aku ingat lagi dengan bongkak, dengan sombong, dengan meninggi diri kau berkata2, "kalau laki tuh xde duit banyak, xde harta, xde kereta mewah, xde rumah besar yg banyak bilik, jangan harap la nak jadik suami aku..awal2 aku akan reject"..kahkahkah...

Lain kali kalau diri tuh sendri yang mata duitan dan materialistic, jangan babitkan orang lain..jangan ingat semua perempuan sama macam kau mata duitan, yang pandang nak mewah je..aku nie kalau mata duitan macam kau, yang letak syarat nak kawen dengan aku kene jantan kaya yang macam kau letak syarat, bukan laki aku sekarang yang jadik laki aku...kau ingat dulu sebelum aku pilih laki aku as pasangan hidup aku, aku xde pilihan lain ke..ape kau ingat aku nie hodoh sangat???..laki aku tuh salah sorang dari bebebebebeberapa pilihan utk aku pilih..dan bukannye laki aku yang jadikan aku nie pilihan utk die pilih pasangan hidup die yang mcm kau pikir..sebab aku xkan terkejar2 terhegeh2 dekat jantan..dan jangan kau ingat antara bebebebeberapa pilihan tuh, laki aku yang paling3 berduit la..kalau aku nie betul3 nak kawen atas dasar duit atas dasar orang tuh kaya macam kau, skang nie aku dah jadi menantu "somebody" dah..dah kompom2 senang hidup aku lepas kawen dah xpayah kene keje lagi..duk umah jaga anak je..siap laki tuh penah offer nak bukakkan bisnes ape yang aku suke so aku just manage je kalau aku kawen dengan die..

Dan disebabkan spec aku adalah lelaki yang boleh jaga aku, yang boleh sayang aku, yang boleh terima aku seadanya, yang boleh bertahan dengan segala kerenah aku, yang boleh bersabar dengan mood aku yang xmenentu plus dengan kepala angin dan panas baran aku nie, yang boleh happy kan aku, yang boleh bagi aku keselesaan bile aku dengan die, yang boleh buat aku ketawa, yang tidak memeningkan kepala aku, yang sudi manjakan aku, maka sebab itu lah aku pilih suami aku sebagai pasangan hidup aku dan bukannye lelaki yang menjanjikan harta dan duit..hidup mewah, hidup kaya tapi kalau xbahagia pun xguna..

Sila ingat asal usul masa kecik2 sampai la sebelum kau kawen yang kaki tuh berpijak dekat lantai yang berpapan dan bukannye lantai yang ber-tiles ye makcik..

Sorry la tetibe jadi luahan perasaan pulak..sakit hati bile difitnah bagai2..

2 comments:

Warisan Petani said... [Reply]

Hb utk en asben
Untung la dapat jam lawo n mahal tu.

Fiza Rahman said... [Reply]

Cantik jam t. Happy birthday to your hubs.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...