Monday, October 2, 2017

:: Bila Jiran Pun Dah Start Menyampah! ::

Bila jiran pun dah start menyampah dan xnak bersekongkol dan bersubahat, maka pandai2 la ko nak buat macam mana lepas nie..kalau anak ko kene tangkap khalwat dengan tunang die, jangan pulak ko ketuk pintu umah aku sebab ingat aku yang kol JAIS..kalau nak dah lama aku kol JAIS..lagi la senang aku nak kol JAIS sebab aku tau bile masa yang ko xde dekat umah..

Jiran : “dik, akak nak tanye sikit..@£$ adik tuh masih biarkan tunang anak die duduk dekat dalam rumah tuh ke?”

Kite : “ehh, itu bukan @£@ saya kak..xpenah mengaku @£@ pun..@&£ saya xberperangai buruk sampai macam tuh sekali..aah kak..masih lagi duduk situ”

Jiran : “akak bukan ape, bukan nak masuk campur, tapi xmanis la biarkan yang bukan muhrim duduk satu rumah sekali..baru tunang bukannye isteri..tapi xde ke anak2 die yang tegur perangai mak dieorg?”

Kite : “ikutkan saya pun xsetuju kak tunang anak die duk satu umah sekali..menyampah jugak tengok masing2..tapi saya nie orang luar..sedangkan anak2 die pun macam xde nak cakap ape, xkan saya yang nak pandai2”

Jiran : “suami die xkan xde nak cakap ape2?”

Kite : “tah la kak..saya xamek tau sangat ape yang jadi kat umah depan nie”

Jiran : “akak kalau boleh xnak bersubahat..ye laaa, kite kan duduk dekat kawasan orang2 yang majoriti-nya melayu..beragama islam..nie kire akak pun berdosa sekali sebab bersubahat”

Kite : “saya faham kakak..saya pun berdosa sama..dah la sejak biarkan tunang anak die duduk sekali makin kerap die laki bini outstation..konon bile xde tuh, tunang anak die bawak kawan la..tapi kalau ikutkan sama je sebab kalau kawan pun, semua dalam umah tuh bukan muhrim pun”

Jiran : “lama lagi ke anak die nak kawen?..sampai bile tunang anak die nak duduk rumah tuh?”

Kite : “bulan 12 nanti baru kawen..bile tuh saya pun xingat sebab saya malas nak amek tau sangat wedding anak die..nak menolong pun macam xde hati..sampai kawen la kut perempuan tuh duduk kat umah die gamaknye”

Jiran : “2 bulan tuh lama lagi tuh..mak ayah perempuan tuh xkan biarkan je”

Kite : “mak ayah die tau je anak perempuan die duduk mana..tapi tuh la, mak ayah die pun biarkan je”

Jiran : “xmanis rasenye sebelum kawen dah duduk sekali”

Kite : “memang la kak..2 bulan sebelum kawen tuh macam2 bende boleh jadi..harap2 jadi la sampai kawen..kalau xkawen, hurmmmm, xtau la..

Jiran : “kenapa nyeah mak die benarkan tunang anak die duduk sekali?..hajah kan mak die..dengar dah ke mekah tuh banyak kali..xkan xtau hukum hakam agama..suami akak pun dah bertanye dah pasal dieorg..xpenah2 die amek tau..tetibe die tanye akak..jiran2 sini pun dah mengata2 dah..xsedap la kan macam tuh”

Kite : “tah la kak..orang yg mata duitan cenggitu kut kak..buta terus hukum hakam agama..padahal family perempuan tuh xde la kaya sgt pun..agaknye kalau anak menteri ke anak datuk ke, terus boleh dapat lesen tido sebilik rasenye..hahaha”

Jiran : “akak tegur nie bukan ape dik..sebab ade jiran2 yg memang dah keluar ayat nak kol JAIS”

Kite : “saya faham perasaan akak..macam nie la kak..kalau akak atau sape2 pun la dah xtahan, xnak bersuhabat, bile kene masa yg sesuai nanti, akak tolong la kol JAIS..kalau lah one day betul2 anak die kene tangkap khalwat dengan tunang die, saya xkan salahkan akak..langsung2..yang patut disalahkan adalah mak die..bukannye akak..sebab saya tau mesti ade jiran2 yang panas mata tengok..masa tuh kalau die nak tunding jari kat orang, memang die betul2 confirm mak yg xguna la..kalau akak nak kol JAIS malam kang pun xpe sebab die laki bini xde rumah rasenye”

Okayh dah..itu je yg aku ingat..ikutkan panjang lagi conversation tuh..tapi takat tuh je la..kut ye pun mata duitan, sila simpan tepi sikit..kete besar umah besar tuh bukan milik ko pun..jiran2 dah berkata2 dah nie..dah boleh2 kut suruh tunang anak tuh carik umah lain..2 bulan je lagi..jangan sampai anak ko kene tangkap khalwat sebelum tarikh nikah idoh ler ye..memang aku senyum je la..

Jangan bilang kak atul x kabo..ade otak kan, pikir2kan la..aku menyampaikan je kate2 jiran yg dah menyampah tahap maximum..

*comment box untuk entry ini akan ditutup..entry ini hanya untuk tatapan orang2 yg terlibat*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...